torsdag 16 februari 2012

Nyttiga pizzasnurror

Här kommer receptet:
25 g jäst
1,5 dl vatten
1 msk olivolja
0,5 tsk salt
1 riven morot
5 dl siktat dinkelmjöl
1 ägg Fyllning:
1 pkt fetaost,
5 msk pesto,
100 g rökt påläggskalkon,
Oliver efter tycke

Gör så här: Smula ner jästen i en bunke. Värm vattnet till fingervarmt och häll över jästen. Rör om tills den löst sig. Tillsätt olivolja, salt, morot, och det mesta av mjölet. Arbeta degen väl och låt jäsa övertäckt i 20 min. Sätt ugnen på 200 grader. Kavla ut degen på ett mjölat bakbord. Lägg på fyllningen och rulla ihop till en rulle. (Jag tillsatte soltorkade tomater också mmmm) Skär rullen i ca 15 bitar och lägg varje bit i en bullform. Pensla med uppvispat ägg och grädda i mitten av ugnen ca 15 min.
(Receptet har jag hittat på Annika Sjöös blogg, bilden är min egen:) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar